marți, 25 noiembrie 2014

despre Euronews (cred ca)

Ma gandeam zilele astea sa merg in calatorie undeva, sa vad locuri noi, care nu le-am mai vazut. Cand te gandesti la o calatorie, mai ales daca inca nu te-ai decis in ce tara mergi, primul lucru, e sa obtii informatia necesara luarii deciziei si eu, ca toata lumea care calatoreste, am deschis televizorul si am mers la Euronews - primul canal destinat turistilor, cel putin din Europa (asa se zvoneste la noi). Din cate am inteles, asta NU e un post TV ce are ca auditoriu oameni din business, interesati de stirile care ar putea influenta indicatorii bursieri, e un post pentru oamenii care se gandesc unde sa-si petreaca vacanta si inca nu au luat o decizie. Cat de straniu n-ar fi, pe mine Euronews nu m-a ajutat, am vazut prognoza meteo in aeroporturi, am inteles ca scade pretul la petrol, aurul tot costa mai ieftin deja, dar asa si n-am inteles de ce trebuie sa ma uit la Euronews, ca sa inteleg unde sa merg in vacanta, asa ca am mers pe varianta obisnuita pentru mine, am deschis Google si l-am intrebat in ce tara merita sa merg, el mi-a recomandat Sri Lanka, Muntenegru, Coreea de Sud, Ecuador, Madagascar, si cred ca nu doar mie, aceasta recomandare o face cam tuturor oamenilor care, ca si mine, cand vor sa-si planifice o vacanta, in primul rand intreaba de Google (sau deschid TripAdvisor).

A! Da, am vazut niste spoturi promo ale unor tari la Euronews, dar vazand continutul postului nu prea am inteles ce cauta ele acolo (aici un mare plus departamentului de vanzare publicitate de la Euronews, ca a reusit sa creeze imaginea de post TV numarul unu de a fi pe, pentru toate tarile care vor sa fie cumva in relatii de bine cu Europa, sau guvernele carora, ar vrea sa-si mai puna o medalie, plasand un spot despre vara, primavara si oleaca de toamna, in plin sezon de iarna). 

In rest, cred ca daca o tara vrea sa fie vazuta din afara,  ar fi perfect sa aiba o strategie de promovare cel putin pentru un an-doi, cu implicarea celor mai potrivite resurse media pentru auditoriul caruia ii adresam mesajul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu